KLINGER Finland huolehtii laadun toteuttamisen riittävistä edellytyksistä, johtaa prosesseja sovitulla tavalla ja toteuttaa toiminnassaan jatkuvan parantamisen periaatteita. KLINGER Finland Oy:n laadunhallintajärjestelmä täyttää ISO9001:2015 standardin vaatimukset ja on sertifioitu.
Toiminnassamme otamme huomioon asiakaslähtöiset tarpeet ja vaatimukset. KLINGER Finland toimittaa tuotteita ja palveluita pääasiassa suomalaiselle teollisuudelle ja tukkuportaalle.
Laatu muodostuu yrityksemme perusarvoista
- huolehdimme asiakkaistamme ja toisistamme
- noudatamme yhteisiä pelisääntöjä
- toimimme vastuullisesti
- jatkuva parantaminen
Laadunhallintajärjestelmällä varmistetaan
- yrityksen prosessien ohjaus ja kehittäminen asiakasvaatimusten sekä toiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi
- yrityksen ulkoisen viestinnän tason vastaavan asiakasvaatimuksia
- laadunhallintajärjestelmän tuottaman tiedon riittävä välitys henkilöstölle
- tuotteisiin ja palveluihin liittyvien riskien ja mahdollisuuksien kartoittaminen
- riskien, joihin yritys itse ei voi vaikuttaa, kartoittaminen.
Toiminnan ohjaamiseksi on luotu oma raportointikäytäntö sekä laadittu mittarit, joiden seurannalla ohjataan toiminnan kehittämistä ja luodaan edellytykset jatkuvalle parantamiselle.
Laadunhallintajärjestelmän tavoitteena on lisäksi varmistaa henkilöstön osaaminen organisaation toiminnoista ja oman työn vaikutuksesta laatuun, työterveyden ylläpitämiseen ja työturvallisuuteen sekä ympäristöasioista huolehtimiseen.